• RSS Feed

Inlogproblemen
  

 

Doorloop het onderstaande stappenplan als je niet kunt inloggen op Nestor.

N.B. De error ''Could not login. Valid authentication credentials were not provided.'' betekent dat je een verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd.

Nieuwe Student?

Heb je jezelf wel al aangemeld voor een studie, maar nog geen studentnummer ontvangen? Neem dan contact op met de University Student Desk. Deze is geopend van 13.00 tot 16.00 uur en is te vinden in het Academiegebouw op de 1e verdieping (gebouw 1112 aan de Broerstraat 5). Het telefoonnummer is 050-36 38004 (telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag van 10:00-16:00 en op woensdag en vrijdag van 10:00 tot 12:00)

Wanneer je je studentnummer hebt, activeer dan eerst je account via diy.rug.nl. Via deze website kun je tevens een wachtwoord aanvragen. 

Stappenplan:

  1. Kijk goed of je inlogt met een "s" voor je studentnummer. Je studentnummer kun je vinden op je collegekaart. Je inlognaam moet er als volgt uitzien: "s1234567".
  2. Kijk of je wel kunt inloggen bij ProgRESS WWW en je studentmail. Zo niet, ga dan naar stap 4.
  3. Kun je bij deze diensten wel inloggen? Probeer dan eerst of je kunt inloggen als je je browser compleet afsluit, opnieuw opent en http://nestor.rug.nl in de adresbalk tikt (dus niet naar Nestor gaat via een favoriet of link). Lukt het nog steeds niet? Stuur dan een mail naar nestorsupport@rug.nl of bel 050-36 38282 en geef de volgende gegevens:
    • Naam;
    • Studentnummer;
    • Browser.
  4. Probeer je wachtwoord te veranderen op https://diy.rug.nl
    • Kies voor [Forgotten Password] als je het wachtwoord van je studentnummer vergeten bent.
    • Kies voor [Activate Account] als je je studentnummer wilt activeren en voor het eerst een wachtwoord wilt instellen.
  5. Kun je alleen niet inloggen in de Webmail en wel in Progress? Controleer of je je collegegeld wel op tijd betaald hebt.
    • Indien je niet op tijd je collegegeld betaalt, wordt je account afgesloten. Neem contact op met de University Student Desk om je account te deblokkeren. Adres: Academiegebouw, op de 1e verdieping (gebouw 1112 aan de Broerstraat 5). Het telefoonnummer is 050-36 38004.
  6. Mochten de bovenstaande stappen geen soelaas bieden, bel dan de CIT Servicedesk op 050-36 33232.

 

 

Na technisch onderhoud is het ook mogelijk dat er problemen optreden bij het inloggen op diverse sites van de Universiteit (Single Sign-on), zoals MyUniversity, de Student Portal, Google Apps, Surfspot, etc. U kunt dit als volgt oplossen:

 

Firefox en Safari voor iPhone/iPad

  • Een herstart van uw browser. Sluit alle vensters en start de browser opnieuw.

Google Chrome

  1. Klik op het menu rechtsboven
  2. Klik op Instellingen > (indien nodig: Geavanceerde instellingen weergeven) > Instellingen voor inhoud... > Alle cookies en sitegegevens
  3. Type in de zoekbalk rechtsboven: signon.rug.nl
  4. Er wordt één resultaat gevonden, selecteer deze en klik op het kruisje aan de rechterkant.
  5. Klik op Gereed en sluit het instellingenscherm.

Internet Explorer/Edge

  1. Klik op Settings / Internet Options
  2. Klik op "Kiezen wat u wilt wissen" (Edge) of "Verwijderen..." onder Browsegeschiedenis (Internet Explorer)
  3. Kies voor Cookies en opgeslagen websitegegevens + Gegevens en bestanden in de cache.
  4. Klik op Wissen.