• RSS Feed

FAQ - Ik kan niet meer inloggen op Nestor
  

 

Wat?

Je kunt niet meer inloggen op https://nestor.rug.nl/.

N.B. De error ''Could not login. Valid authentication credentials were not provided.'' betekent dat je een verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd.

Hoe?

Doorloop het onderstaande stappenplan als je niet kunt inloggen op Nestor.

Nieuwe student?

Heb je jezelf wel al aangemeld voor een studie, maar nog geen studentnummer ontvangen? Neem dan contact op met de University Student Desk. Deze is geopend van 13.00 tot 16.00 uur en is te vinden in het Academiegebouw op de 1e verdieping (gebouw 1112 aan de Broerstraat 5). Het telefoonnummer is 050-36 38004 (telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag van 10:00-16:00 en op woensdag en vrijdag van 10:00 tot 12:00)

Wanneer je je studentnummer hebt, activeer dan eerst je account via diy.rug.nl. Via deze website kun je tevens een wachtwoord aanvragen. 

Stappenplan:

  1. Kijk goed of je inlogt met een "s" voor je studentnummer. Je studentnummer kun je vinden op je collegekaart. Je inlognaam moet er als volgt uitzien: "s1234567".
  2. Kijk of je wel kunt inloggen bij ProgRESS WWW en je studentmail. Zo nee, ga dan naar stap 4
  3. Kun je bij deze diensten wel inloggen? Probeer dan eerst of je kunt inloggen als je je browser compleet afsluit, opnieuw opent en http://nestor.rug.nl in de adresbalk tikt (dus niet naar Nestor gaat via een favoriet of link). Lukt het nog steeds niet? Stuur dan een mail naar nestorsupport@rug.nl of bel 050-36 38282 en geef de volgende gegevens:
    • Naam;
    • Studentnummer;
    • Browser.
  4. Probeer je wachtwoord te veranderen op https://diy.rug.nl
    • Kies voor [Forgotten Password] als je het wachtwoord van je studentnummer vergeten bent.
    • Kies voor [Activate Account] als je je studentnummer wilt activeren en voor het eerst een wachtwoord wilt instellen.
  5. Kun je alleen niet inloggen in de Webmail en wel in Progress? Controleer of je je collegegeld wel op tijd betaald hebt.
    • Indien je niet op tijd je collegegeld betaalt, wordt je account afgesloten. Neem contact op met de University Student Desk om je account te deblokkeren. Adres: Academiegebouw, op de 1e verdieping (gebouw 1112 aan de Broerstraat 5). Het telefoonnummer is 050-36 38004.
  6. Ben je alumnus, of ben je eerder afgestudeerd en weer gaan studeren? Probeer eens je studentnummer in combinatie met je alumnuswachtwoord. Lukt dat niet, ga dan naar stap 7.
  7. Mochten de bovenstaande stappen geen soelaas bieden, bel dan de CIT Servicedesk op 050-36 33232.