• RSS Feed

Ik kan een videocollege niet openen
  

 

In sommige gevallen lukt het studenten niet om videocolleges te bekijken. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Doorloop het volgende schema:

  1. Kun je de videocolleges überhaupt niet vinden op nestor? Neem dan contact op met de docent van het vak of het secretariaat van je faculteit.
    • Indien je bij de Faculteit Rechten studeert, kan je het beste contact opnemen met nestor.rechten@rug.nl.
  2. Kijk of het videocollege wel door een medestudent of op een computer van de universiteit te bekijken is.
    • Als de video's daar wel te bekijken zijn, ligt het probleem bij je eigen computer. Probeer een andere browser of vraag een vriend(in) om hulp.
  3. Kijk hoeveel dagen geleden het college plaats heeft gevonden. Video-opnames worden gemiddeld 24 uur na het college online gezet.
  4. Boden de bovenstaande stappen geen soelaas? Stuur dan een e-mail naar nestorsupport@rug.nl met de volgende gegevens:
    • Naam
    • Studentnummer
    • Naam vak en datum van het college
    • Met wie je al contact opgenomen hebt
    • Welke browser, video player en operating system je gebruikt. 

Veelvoorkomende problemen

1. Mijn videocollege werkt niet in Windows Media Player! 

Oplossing: Probeer het eens met de gratis VLC Player. Werkt dat ook niet? Mail dan Nestorsupport.

2. Mijn videocollege werkt niet op een universiteitscomputer met Firefox en Windows Media Player!

Oplossing: Disable de Windows Media Player Plugin in Dynamic Link Library. Wanneer je deze uitschakelt (Tools, Add-ons, Plug-ins, Windows Media Player Plugin in Dynamic Link Library, Disable) worden ASX-bestanden correct geopend. 

3. Ik kan geen videocolleges bekijken op mijn iPad.

Oplossing:  Gebruik een andere browser en zorg dat je de laatste versie van iOS is geïnstalleerd op 
jouw apparaat.